سید محمد میرپور در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: با توجه به اجرای موفق طرح فروش اینترنتی کتاب های درسی دانش اموزان در سال قبل، برای اولین بار در دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتابهای درسی و نظارت نظام مند بر فرایندتوزیع کتاب های درسی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، دوره تحصیلی ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه ای و کتاب های تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان از طریق سامانه می توانند نسب به ثبت سفارش خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اعلام نحوه سفارش کتاب های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده، تاکید کرد: دانش آموزان یا اولیاء آنها می توانند از طریق مراجعه به سامانههای www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com نسبت به ثبت نام الکترونیکی کتاب های درسی اقدام کنند.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تاریخ های پیش بینی شده برای ثبت نام کتب درسی اشاره و تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب های دانش آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد ۹۶ و دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریور ماه ۹۶ انجام می شود.
وی یادآور شد: اگر دانش آموزی در دوره ابتدایی نیاز به اصلاح سفارش کتاب های درسی داشته باشد، از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریور۹۶ می تواند نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کند.
میرپور ادامه داد: در مقطع پیش دانشگاهی دانش آموزان از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد ۹۶ فرصت ثبت نام دارند.
وی با بیان اینکه در دوره فنی و حرفه ای، ثبت نام برای کتاب های درسی دانش آموزان پایه یازدهم از ۱۹ فروردین شروع شده و تا ۱۵ خرداد ۹۶ ادامه دارد، گفت: دانش آموزان پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای نیز از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریور ماه ۹۶ فرصت برای ثبت نام اینترنتی دارند.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ثبت سفارش برای دانش آموزان دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان در پایه های هشتم و نهم از ۱۹ فروردین شروع شده و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد و در پایه هفتم استعدادهای درخشان از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریورماه ۹۶ زمان برای ثبت نام در سامانه پیش بینی شده است.
وی اظهارکرد: در صورت جا به جایی دانشآموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانشآموز به طور خودکار در سامانه اصلاح میشود و دانشآموزان میتوانند کتابهای درسی را در مدرسه جدید تحویل بگیرند اما اگر جا به جایی به مدارس استان دیگر باشد، دانشآموز باید تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، اصلاح سفارش کند تا کتابهای درسی در مدرسه جدید تحویل داده شود.
میرپور ادامه داد: در صورت جا به جایی بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتابهای درسی به محل ثبت سفارش اولیه ارسال شده و دانشآموز با مراجعه به مدرسه ثبتنامی کتب درسی را تحویل میگیرد.
به خانواده ها توصیه کرد نسبت به ثبت سفارش به صورت انفرادی اقدام کنند تا هنگام آغاز سال تحصیلی کتاب در اختیار داشته باشند
نظر شما